Hvordan skaber vi en oplyst offentlig samtale, der styrker menneskers handlekraft i klimakrisen?
Vi lever i en tid præget af vilde og forbundne problemer, der ikke kan løses af enkeltaktører eller snævre interesser. Klima- og naturforandringer, geopolitisk opbrud, digitale nybrud og et pres på demokratiet skaber problemkomplekser, som kun kan håndteres gennem bredt, oplyst og modigt engagement.
Det stiller nye krav til alle dele af det, man kunne kalde det danske informationsøkosystem.
Mange føler ansvaret, men ingen kan løfte det alene.
I Forum for en Ny Grøn Oplysningstid skaber vi et vidensbaseret samtalerum for eksperter med særlige forudsætninger for at skabe en offentlig samtale, der gør alle danskere mere oplyste og handlekraftige.
Her mødes nøglespillere og eksperter i demokrati, adfærd, kommunikation, klima- og naturkriser, medier, kulturliv og civilsamfundet - for at tale og tænke sammen og lære af hinanden.
Formålet er at give de mennesker, der sætter rammer og dagsorden for den offentlige samtale, de bedste forudsætninger for at gøre det på et oplyst grundlag.
Hvem står bag?